zsűrizés


Zsűrizési szempontok

  • A nevezett anyag mennyire valósítja meg a hirdető céljait.
  • A nevezett anyag csatornaválasztása a célcsoport és célok figyelembe vételével. A nevezett anyag mennyire felel meg a célcsoport médiával kapcsolatos elvárásainak.
  • A nevezett anyag hatékonysága (ROI, ROMI) a bemutatott számok alapján (cél, eredmény, befektetett eszközök, input, output stb.).
  • A nevezett anyag kivitelezésének minősége.
  • A nevezett anyag eredetisége, kreativitása.

Az értékelés során a zsűri többletponttal jutalmazza a nevezett kommunikáció hatékonyságát (ROI, ROMI) a bemutatott számok alapján. (Cél, eredmény, befektetett eszközök, input, output stb.) alapján.

Díjat csak eredeti ötleteket megvalósító és ténylegesen megvalósult alkotásoknak ítélhet a zsűri.


Nemzetközi adaptációk


Nemzetközi anyavállalattól érkezett adaptáció esetén is szükséges, hogy a kampány tartalmazzon kifejezetten a hazai piacra/közönségre specializált elemeket, amelyeket kérünk kiemelve, egyértelműen elkülönítve bemutatni a pályázati anyagban.


A zsűrizés menete

Első kör: online zsűrizés

Minden zsűritag zárt, online rendszerben pontozza az alkotásokat 1-10-ig terjedő skálán (0 pont nem adható).
A zsűritagok pontszámainak átlaga alapján a verseny kiírója határozza meg a shortlistet.
A zsűri azon tagjai, akik érintettek valamelyik alkategóriában, az adott alkategória pontozásában nem vehetnek részt.
Nem kerülhet shortlistre a nevezések több mint 50%-a, valamint 6.0 átlagpontszám alatti alkotás. Ha egy kategóriában egyik alkotás sem éri el a meghatározott pontszámot, a kiíró nem hirdet shortlistet.

Második kör: személyes zsűrizés

A shortlistre került alkotásokból egy másik összetételű zsűri választja ki a díjazottakat, egy személyes megbeszélés során.
A zsűri azon tagjai, akik valamely alkategóriában érintettek, azaz pályázatuk shortlistre került, az adott alkategória megbeszélésében nem vehetnek részt.
A zsűrinek jogában áll különdíjakat, illetve egyéb speciális díjakat is létrehozni.
Amennyiben a zsűri nem ért egyet egy nevezés kategóriába való besorolásával, joga van áthelyezni és másik kategóriában értékelni.
Vitás kérdésekben a zsűrielnök dönt.


Díjak

A zsűri minden kategóriában oszthat díjat és fenntartja a lehetőséget, hogy ha erre megfelelő pályamunkát talál, akkor különdíjakat ítéljen oda. Joga van megosztott díjakat is adni, illetve egy-egy díjat egyáltalán nem kiosztani.

2017-től a Kreatív B2B Award PR alkategóriája is pontot ér a Kreatív PR Toplistán!
Grand Prix: 280
Arany: 210
Ezüst: 140
Bronz: 70
Shortlist: 35